Zoek in de site:

ASVZ als duurzame relatie

Exact een jaar geleden werden wij van InterExcellent benaderd door ASVZ om te helpen bij het invullen van een vacature, namelijk die van Manager Informatisering & Automatisering (CIO). Wij waren tot dat punt nog niet bekend met deze (gehandicapten)zorgorganisatie, maar al snel voelden wij ons thuis als executive managementbureau bij deze opdrachtgever.

ASVZ is in onze ogen een (zorg)organisatie die daadwerkelijk de cliënt centraal zet. Dit werd al snel voor ons duidelijk toen wij op de hoofdlocatie van ASVZ (Merwebolder in Sliedrecht) in de leef- en werkomgeving van haar cliënten ontmoetingen hadden met meerdere leden van de bedrijfsvoering en haar bestuurders om een goed beeld te krijgen van de organisatie en de functie. Je ziet dan echt waar je het uiteindelijk voor doet! Verder in onze procedure werden wij nog enthousiaster over ASVZ, haar visie en haar ambities voor de toekomst.

Ook de searchprocedure verliep soepel met een positief eindresultaat; binnen acht weken is onze kandidaat Peter Smithjes benoemd als Manager I&A. Hij is in augustus 2023 begonnen in zijn nieuwe functie waarin hij verantwoordelijk is voor het (strategisch) vormgeven, beschermen en implementeren van alle I&A-processen ter ondersteuning van het primaire proces; menswaardige gehandicaptenzorg met de cliënt centraal.

Peter Smithjes
Peter Smithjes
CIO | ASVZ
(sinds augustus 2023)

Vrij kort na de start van Peter, werden wij wederom benaderd door ASVZ om de organisatie opnieuw bij te staan bij het invullen van een vacature. Dit keer voor de functie van een Manager Zorgvastgoed (Huisvesting) die verantwoordelijk is voor het vormgeven en beheren van de beste woon- en werkomgeving voor haar mensen, waarbij thuisvesting voor cliënten het uitgangspunt is. Ook deze procedure hebben wij als zeer prettig ervaren en met succes weten te volbrengen met de benoeming van onze kandidaat Frank van der Plas.

Frank van der Plas
Frank van der Plas
Manager Zorgvastgoed | ASVZ
(sinds januari 2024)

De fijne samenwerking met ASVZ werd ook kort na de benoeming van Frank verder voortgezet met een nieuwe searchopdracht naar een Manager Facilitair Bedrijf die verantwoordelijk is voor het uitzetten en uitvoeren van de koers van het hele Facilitair Bedrijf binnen ASVZ, waarbij cliënten dagelijks betrokken worden. Ook deze procedure waarbij wij weer vanuit een nieuwe invalshoek naar de ASVZ-organisatie hebben gekeken, heeft geleid tot de succesvolle benoeming van Rudi Crabbé.

Rudi Crabbé
Rudi Crabbé
Manager Facilitair Bedrijf | ASVZ
(sinds februari 2024)

In 2023 is het ons gelukt om de bedrijfsvoering van ASVZ met een drietal stevige managers te versterken. Deze procedures hebben ons veel interessante, uiteenlopende en nieuwe inzichten gegeven; dit maakt ons vak zo leuk!

Wij waren dan ook zeer verheugd toen wij in 2024 opnieuw de vraag kregen van ASVZ om voor hun op zoek te gaan naar versterkingen voor de organisatie. Dit keer op het gebied van duurzaamheid. Wij zijn op zoek gegaan naar een tweetal personen binnen het team duurzaamheid die als opdracht hebben om een duurzaamheidsprogramma door de hele ASVZ-organisatie vorm te gaan geven.

Aan de vastgoed-/huisvestingkant zijn wij op zoek gegaan naar een Adviseur Duurzame Huisvesting die vanuit (vastgoed)technisch perspectief de organisatie gaat bijstaan met kennis en advies. Aan de kant van het Facilitair Bedrijf hebben wij gezocht naar een Programmamanager Duurzaamheid die verantwoordelijk zal zijn voor het programma en de hele organisatie gaat meenemen in haar verdere verduurzaming.

Doordat dit nog een opkomend vakgebied is (ook voor ons) hebben wij ons – met plezier – moeten verdiepen in het thema en hiermee onze expertise verbreedt. Gedurende deze procedure(s) hebben wij gemerkt dat duurzaamheid nog een schaars en ontwikkelend gebied is, maar waarbij er steeds meer draagvlak en bewustwording komt binnen organisaties. Het biedt daarmee veel kansen en mogelijkheden, waar wij aan willen blijven bijdragen als InterExcellent.

Wij hebben veel enthousiaste mensen leren kennen die zich vanuit meerdere expertises bezighouden met dit thema. Het is ons gelukt om meerdere kandidaten te koppelen aan de vacature, waarbij we uiteindelijk tot een passende match zijn gekomen voor ASVZ. Maartje de Hoon (als adviseur) en Peggy Cremers (als programmamanager) gaan het team duurzaamheid van ASVZ versterken en het zeer relevante, actuele thema duurzaamheid door de hele ASVZ-organisatie als een (olijf)olievlek verspreiden.

Maartje de Hoon
Maartje de Hoon
Adviseur Duurzame Huisvesting | ASVZ
(sinds juni 2024)
Peggy Cremers
Peggy Cremers
Programmamanager Duurzaamheid | ASVZ
(sinds juli 2024)

Wij hebben in het afgelopen jaar – vanuit meerdere invalshoeken – een mooie organisatie en al haar enthousiaste mensen leren kennen, en zijn deze bijzonder gaan waarderen. Wij kijken dan ook met trots en enthousiasme uit naar onze verdere samenwerking met deze mooie zorgorganisatie die een oprecht, warm hart heeft voor haar mensen! Wij wensen onze kandidaten nogmaals veel succes in hun nieuwe functies en zien uit naar hun realisaties.

Alle referenties voor ASVZ »
Alle vervulde functies in de Zorg »

Voor vragen of meer informatie neem contact op

Geert-Jan Poorthuis

Drs. Geert-Jan Poorthuis

Managing Partner
Executive Search en Interim Management
Tren Keltjens

Tren Keltjens

Research Consultant