Wie wij zijn en wat wij doen
Wij zijn een managementbureau voor tijdelijke en vaste posities, meest hoger niveau. InterExcellent bestaat uit een aantal gespecialiseerde divisies voor (Executive) Interim Management en (Executive) Search. Samen met Nyenrode Business Universiteit bieden wij onze kandidaten (search en interim) en/of opdrachtgevers permanente educatie op de gebieden leiderschap, IT en zorg.
Onze opdrachtgever staat centraal
Onze opdrachtgevers hebben een uitdaging of een probleem dat moet worden opgelost; wij helpen ze daarbij. We concentreren ons eerst op de achterliggende vraag. We verdiepen ons in de context en de organisatie. Dat leidt meestal tot een aangescherpt profiel voor de kandidaat en een meer concrete opdracht. We kijken ook naar de mogelijke klik tussen opdrachtgever(s) en kandidaten.
Als managementbureau richten wij ons primair op de complexere opdrachten met grote impact op de organisatie.
Snel navigeren naar
De partners van InterExcellent
Drs. Geert-Jan Poorthuis
Drs. Sietse Bergstra
Bert Wolthuis
De medewerkers van InterExcellent
De kunst van het verbinden®
Een ambacht. Zo typeren wij ons vak, omdat we er tot in de details mee bezig zijn. Zo hebben we een groot netwerk dat we koesteren, verversen en in stand houden. We kennen onze mensen door en door, we weten van iedereen zijn of haar kwaliteiten, mede door ons programma van permanente educatie dat we samen met Nyenrode Business Universiteit voeren. We weten hoe ze zijn als persoon, bij welke opdrachtgever ze wel en niet passen en of ze in staat zijn te verbinden met de medewerkers van de opdrachtgever. Onze intuïtie, op basis van jarenlange kennis en ervaring, maakt vaak het verschil. We willen louter verbindende kandidaten verbinden aan de nieuwe opdracht.
Multichannel aanpak
We gebruiken vele netwerken voor het vinden van nieuwe kandidaten. Daarbij zetten we alle kanalen in die ons hierbij kunnen helpen, dag- en weekbladen, online en social media, nieuwsbrieven en allerlei beroepsgroepen en opleidingen.
Uiteindelijk draait het om verbinden. Van mensen, persoonlijkheden, emoties. Maar ook van ideeën over de beste richting, van situaties, oplossingen, van korte en lange termijn. Die kunst beheersen is onze ambitie, omdat wij na al die jaren zeker weten dat verbinding zorgt voor succes en onze opdrachtgevers en kandidaten hiervoor op ons vertrouwen.
Onze kwaliteiten
- We doen dit werk decennia. We hebben een uitgebreid managementbureau track record met referenties waar wij trots op zijn.
- Al sinds 2008 bieden wij met Nyenrode Business Universiteit onze kandidaten permanente educatie. Hierdoor kunnen wij hen en onze opdrachtgevers toegevoegde waarde blijven bieden.
- Onze processen zijn vergaand gestroomlijnd en gedigitaliseerd. Desgewenst kunnen we binnen 3-5 werkdagen passende, beschikbare kandidaten aanbieden.
- Ieder selectiegesprek bereiden wij zorgvuldig voor met onze kandidaten. Door deze dry runs lopen selectiegesprekken met opdrachtgevers efficiënter en wordt de kans op de beste keus nog beter.
- We zijn medeoprichter van het beroepsregister REIM (Stichting Register Executive Interim Management).
- We zijn lid van de Raad voor Interim Management (RIM), de branche-organisatie van gespecialiseerde interim-managementbureaus.
- We onderschrijven de Wet Normering Topinkomens, de Wet DBA en we werken volgens de ISO9001 norm.
- We hebben alle verzekeringen die passen bij de werkzaamheden die we als managementbureau doen.
Voor wie wij werken
Wij werken voor overheid, hoger onderwijs en onderwijs, zorg, bedrijfsleven en financiële sector, waaronder de rijksoverheid (inclusief de algemene bestuursdienst), provincies, gemeenten, universiteiten en hoge scholen, bedrijven (corporates en MKB), woningcorporaties, samenwerkingsverbanden en uiteenlopende organisaties.
Onze opdrachtgevers zijn veelal directie en management, DGA of toezichthouders.